وزیر ارشاد تشریح کرد بسته حمایتی جدید از اصحاب رسانه حاوی چیست؟

پایگاه خبری علت :وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد. به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی امروز (۲۵ اردیبهشت) در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه، با بیان اینکه خلاقیت فرهنگی و هنری هنرمندان استان‌های مختلف کشور رشد چشمگیری داشته، گفت: در حال حاضر […]

پایگاه خبری علت :وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی امروز (۲۵ اردیبهشت) در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه، با بیان اینکه خلاقیت فرهنگی و هنری هنرمندان استان‌های مختلف کشور رشد چشمگیری داشته، گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از بار فرهنگ و هنر کشور بر دوش هنرمندان استان‌هاست و استان‌ها باید بیش از دوره‌های گذشته در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: در همین راستا در سفرهایی که به استان‌های مختلف کشور داریم، تفاهم‌نامه‌هایی در راستای توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری و همچنین حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری با استان‌ها منعقد می‌شود که روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با استان کرمانشاه منعقد کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته با این اعتبارات تمام مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استانها مرتفع نمی شود و امیدواریم مکمل های دیگری نیز برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر مورد استفاده قرار گیرد.

صالحی با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی در کشور، گفت: تنها چند درصد اعتبارات کشور صرف امور فرهنگی می‌شود و در این بین سهم کمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد. نمی‌خواهم روضه فرهنگی بخوانم، اما در این شرایط باید استفاده حداکثری از منابع ببریم.

وی با بیان اینکه نگاه ما نباید رویاپردازانه باشد، گفت: دوره آرمان گرایی و رویاپردازی تمام شده، امروز باید آجر آجر روی هم بگذاریم تا شاید بتوانیم زیرسقفی قرار بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه ظرفیت های قابل توجهی در حوزه صنایع فرهنگی کشور داریم، گفت: اگر بدنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید مسیر حمایت از صنایع فرهنگی را دنبال کنیم.

صالحی افزود: استانداران باید در حوزه اقتصاد فرهنگ فعال شوند و از ظرفیت‌های فرهنگی هنری استفاده کنند.

وی به موضوع بیمه فعلان فرهنگی و هنری نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه مسیر جدیدی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: اعتبارات ما در زمینه بیمه فعالان فرهنگی محدود است، با این وجود سال گذشته توانستیم ۱۰ هزار نفر فعال فرهنگی جدید را بیمه کنیم و از ۱۹ هزار نفر سال ۹۵ به حدود ۳۰ هزار نفر برسانیم.

صالحی در ادامه از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد و افزود: معاونت مطبوعاتی جدید در حال تدوین این بسته است و در این راستا تمام روش‌های حمایتی گذشته لحاظ شده و موارد مثبت آن احصاء می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه خبرنگاران، حمایت از رسانه‌ها و رفع مشکلات کمبود کاغذ را از جمله موارد مدنظر دربسته حمایتی جدید عنوان کرد.

صالحی همچنین با بیان اینکه باید از مخدوش شدن و مبتذل شدن موسیقی ایرانی محافظت کنیم، گفت: در این راه باید از ظرفیت انجمن های موسیقی بیشتر استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه از ظرفیت‌های ملی موسیقی کشور است، گفت: تقویت موسیقی بومی و محلی این استان در دستور کار قرار دارد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به مفاد تفاهم نامه منعقده با استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه چهار محور دارد که یکی یکی از آنها ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است و بر این اساس هفت مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای استان احداث می شود. احداث تالار مرکزی شهر، مرمت مجتمع های فرهنگی و هنری و کتابخانه های مناطق زلزله زده و نیز نوسازی فضاهای فرهنگی نیز در این تفاهم نامه دیده شده است.

وی تقویت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، تقویت انجمن‌های فرهنگی هنری استان و حمایت از مولفان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را از دیگر بخش های این تفاهم نامه عنوان کرد.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بسته ی حمایتی رسانه وزیر ارشاد

تاريخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1397 | 23:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ساعت پخش سریال‌های رمضانی مشخص شد

پایگاه خبری علت :تلویزیون ماه رمضان امسال سه سریال را از شبکه‌های یک، دو و سه سیما به روی آنتن خواهد برد. شبکه چهار نیز ۳۰ سریال شاخص رمضانی را در قالب فیلم پخش خواهد کرد. به گزارش ایسنا، سریال‌های «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه یک، «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی از […]

پایگاه خبری علت :تلویزیون ماه رمضان امسال سه سریال را از شبکه‌های یک، دو و سه سیما به روی آنتن خواهد برد. شبکه چهار نیز ۳۰ سریال شاخص رمضانی را در قالب فیلم پخش خواهد کرد.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی سریال ماه رمضان

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1397 | 23:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قصه جالب زوج پزشک نیکوکار در «ماه عسل»

پایگاه خبری علت : ششمین برنامه ماه عسل ۹۷ میزبان دو زوج پزشک بود که کمک به مردم را توفیق الهی دانستند و این که شادی بچه‌ها اشک را در چشمان آنان جاری می‌کند. ماه عسل در ششمین برنامه خود میزبان دو همسر پزشک بود. شوهر از مهاجرت به کانادا برای تحصیلات پزشکی به واسطه […]

پایگاه خبری علت : ششمین برنامه ماه عسل ۹۷ میزبان دو زوج پزشک بود که کمک به مردم را توفیق الهی دانستند و این که شادی بچه‌ها اشک را در چشمان آنان جاری می‌کند.
ماه عسل در ششمین برنامه خود میزبان دو همسر پزشک بود. شوهر از مهاجرت به کانادا برای تحصیلات پزشکی به واسطه برادرش که در آنجا زندگی می‌کرد گفت.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ماه عسل زوج پزشکخیرین نیکوکاری

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 3 خرداد 1397 | 23:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

الیور استون کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی پس از بازگشت از اصفهان به عنوان مدرس بخش دارالفنون در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حاضر شد.

 

 

 
 
 

موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیالیور استونجشنوارهفجرکارگردان امریکایی

تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

فریاد سینمای ایران بر بلندای دیوار چین

 پخش دو فیلم ایرانی در جشنواره فیلم پکن توجه بسیاری از رسانه ها و همچنین مسئولان این جشنواره را به خود جلب کرد. به گزارش ایرنا در بخش رقابتی هشتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن دو فیلم از ایران در کنار ۱۵ فیلم دیگر از سراسر جهان برای دریافت جوایز ‘تیان‌تان’ […]

پایگاه خبری علت : پخش دو فیلم ایرانی در جشنواره فیلم پکن توجه بسیاری از رسانه ها و همچنین مسئولان این جشنواره را به خود جلب کرد.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدیوار چینچینفیلمفیلم ایرانیتیان تان

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

۲ عکس  تهیه‌کننده «پایتخت»: بازیگران موظف به اعلام رقم قراردادشان نیستند

لهام غفوری گفت: شب گذشته ما در جشنواره مردمی صدا و سیما جایزه بهترین سریال نوروزی را با آرای بالای مردمی دریافت کردیم و حالا انتشار مطالب کذب بازتاب همان جایزه‌ای است که دیشب گرفتیم. الهام غفوری،‌تهیه‌کننده سریال پایتخت پیرامون برخی شایعات در خصوص مبلغ قراردادهای بازیگران این سریال با سازمان هنری […]

پایگاه خبری علت :الهام غفوری گفت: شب گذشته ما در جشنواره مردمی صدا و سیما جایزه بهترین سریال نوروزی را با آرای بالای مردمی دریافت کردیم و حالا انتشار مطالب کذب بازتاب همان جایزه‌ای است که دیشب گرفتیم.
الهام غفوری،‌تهیه‌کننده سریال پایتخت پیرامون برخی شایعات در خصوص مبلغ قراردادهای بازیگران این سریال با سازمان هنری رسانه ای اوج گفت: من وظیفه ندارم به اخبار بدون منبع پاسخ بدهم. این روزها از هم‌گسیختگی در فضای مجازی به وجود آمده که باعث شده هر لحظه یک مطلب غیرموثق و بدون منبع منتشر شده و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: شب گذشته ما در جشنواره مردمی صدا و سیما جایزه بهترین سریال نوروزی را با آراء بالای مردمی دریافت کردیم و حالا انتشار مطالبی کذب، بازتاب همان جایزه‌ای است که دیشب گرفتیم.
غفوری در ادامه گفت: از حاشیه‌ها خسته شده‌ام ما تلاش می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم، تمام هدفمان هم این است که مردم از دیدن این سریال لذت ببرند و به لطف خداوند به هدفمان هم رسیده‌ایم اما در این میان نمی‌دانم که عده‌ای دیگر چه نفعی می‌برند که مدام در پی تخریب گروه منسجم پایتخت هستند.
تهیه‌کننده پایتخت تصریح کرد: جعل سند در فضای مجازی کار آسانی است و این ساده‌اندیشی است که فکر کنیم آنچه که منتشر شده حقیقت دارد. در این میان برخی صفحات مجازی خواستار این شده‌اند که بازیگران ما رقم‌های قراردادشان را اعلام کنند که یک موضوع کاملا غیرمنطقی است زیرا قرارداد کاری افراد جزو حریم شخصی آنهامحسوب می‌شود و به کسی ارتباط پیدا نمی‌کند.
محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج نیز در پستی اینستاگرامی نسبت به سند ادعایی پیرامون قرارداد عوامل مجموعه «پایتخت ۵» با این سازمان نوشت:
«چند هفته قبل بود در ایام نوروز که برخی رسانه‌ها و افراد با عجله و بعضا بی انصافی، اوج و تیم‌ِ پایتخت را مورد هجمه قرار دادند، ولی دیری نپایید تا با رسیدن به قسمت های آخرِ پایتخت قضاوت ها منصفانه تر شد.
حال پس از اتمام دو هفته‌ایِ این سریال محبوب و اقبال بی نظیرِ مردم‌ِ نازنین به این سریال، با یک خبر و این بار جعل، دشمنیِ دشمنان‌مان را شاهدیم.
باید گفت:
۱٫ اوج هیچ وقت چنین سربرگی نداشته و ندارد.
۲٫ امضای مسئول سازمان‌اوج در این تصویر جعلی است.
۳٫ خطاب نامه وجود خارجی ندارد. (معصومی)
۴٫ حداقلی از دقت نیاز است که بدانیم یک کُمپانی تولید آثار هنری با تهیه کننده سر و کار دارد و مسائل اینچنینی مواردی نیست که مسئول کمپانی در موردش نامه نگاری کند.
۵٫ همه‌ی اعدادِ قید شده غلط و جعلی است.
و کلامِ آخر:
چرا این قدر کینه ورزی؟! چرا این قدر حسد؟! و چرا اینقدر وقاحت در جعل کردنِ یک‌نامه؟!
به دشمنان‌مان توصیه می‌کنم طوری دشمنی کنید که به جعلِ امضا و نامه و پیگیری حقوقی نکشد.
در ضمن جاعلِ عزیز انقدر‌ بی سواد بوده که در صفر گذاشتن برای اعداد هم سوتی داده(به رقم ارسطو جان دقت کنید)
معصومیه؟!(با لحنِ بابا پنجعلی)»
به گزارش خبرگزاری فارس، فصل پنجم مجموعه تلویزیونی پایتخت در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش شد و در این مدت توانست نظر بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کند و شب گذشته نیز برنده جایزه جشنواره سین سیما با آرای بالای مردمی شد.

فارس/


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپایتختالهام غفوریقراردادمبلغصدا و سیما

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : چهار شنبه 27 فروردين 1397 | 22:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تهیه‌کننده «لونه زنبور» : زمان کافی برای تبلیغ فیلم‌ نداشتیم

سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره چگونگی وضعیت اکران نوروزی به خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکران نوروزی بی‌رمق نیست اما اگر بحث اطلاع رسانی با قدرت بیشتری پیش می‌رفت قطعا اتفاق بهتری رخ می‌داد. وی افزود: متاسفانه در تاریخ ۲۱ به ما گفتند بیست و سوم فیلمتان […]

پایگاه خبری علت :سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره چگونگی وضعیت اکران نوروزی به خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکران نوروزی بی‌رمق نیست اما اگر بحث اطلاع رسانی با قدرت بیشتری پیش می‌رفت قطعا اتفاق بهتری رخ می‌داد.

وی افزود: متاسفانه در تاریخ ۲۱ به ما گفتند بیست و سوم فیلمتان را اکران کنید در صورتی که اگر اول اسفند اسامی فیلم‌ها اعلام و پانزدهم اکران می‌شد به طور قطع زمان خوبی برای تبلیغ و اطلاع رسانی پیش می‌آمد و می‌توانستیم به خوبی فیلم‌ها را به مخاطبان بشناسانیم و انگیزه آنها را برای دیدن بیشتر کنیم.

خانی اضافه کرد: از سویی وقتی فیلم اکران می‌شود باید زمان کافی داشته باشیم تا با ارگان‌های تبلیغاتی موثر وارد مذاکره شویم و قرارداد ببندیم که متاسفانه زمان اعلام شده، فرصت کافی برای رایزنی و تبلیغ گسترده را گرفت.

این تهیه کننده تصریح کرد: امیدوارم شورای صنفی نمایش برای سال آینده، اول اسفند فیلم‌ها را معرفی کند و پانزدهم را شروع اکران بگذارد تا صاحبان آثار فرصت کافی برای تبلیغ داشته باشند.

خانی بیان کرد: البته نباید از شرایط سخت اقتصادی مردم نیز غافل شد، اولویت‌ خانواده‌ها تحصیل، پوشاک و…است و سینما و هنر در اولویت‌های بعدی قرار دارد؛ پس در این شرایط دشوار، به راحتی دیدن فیلم را می‌توانند کنار بگذارند و به دیگر دغدغه‌های خود بپردازند.

تهیه کننده «لونه زنبور» اذعان داشت: راه افتادن سیستم مکانیزم پلکانی فروش هم می‌تواند وضعیت سینما را بهتر کند و حداقل ۳۰ درصد از مشکلات این صنعت حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: بالا رفتن تولید فیلم‌های سینمایی و نبود امکانات اکران، روی حوزه پخش فشار می‌آورد و این نیز از مشکلات مهم سینمای ما است، در چنین شرایطی است که سرگروه‌ها به عدد هفت در نوروز امسال ارتقاء یافته و این کار را برای اکران و جذب مخاطب سخت خواهد کرد.

خانی در خصوص اکران «لونه زنبور» بیان کرد: خوشبختانه اکران این فیلم تا بحال خوب بوده و روز به روز هم به مخاطبانش اضافه می‌شود و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلونه ی زنبورتبلیغاتسعید آقا خانیسینما

تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 16:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
حمله تند داریوش ارجمند به حامد بهداد؛ چرا حرف بیخود می‌زنید؟!

پایگاه خبری علت / داریوش ارجمند درباره اظهارنظرهای اخیر حامد بهداد گفت: این بزرگتری‌ها به ایشان نمی‌آید بگذارد اول سیبیل‌اش در بیاید، ریش‌اش در بیاید و چهار تا لاخ سفید به موهایش بنشیند بعد از این اظهار نظرها بکند.پس از اظهارنظر حامد بهداد درباره لقب “آقای بازیگر” برای عزت‌الله انتظامی که گفته بود انتظامی این […]

پایگاه خبری علت / داریوش ارجمند درباره اظهارنظرهای اخیر حامد بهداد گفت: این بزرگتری‌ها به ایشان نمی‌آید بگذارد اول سیبیل‌اش در بیاید، ریش‌اش در بیاید و چهار تا لاخ سفید به موهایش بنشیند بعد از این اظهار نظرها بکند.
پس از اظهارنظر حامد بهداد درباره لقب “آقای بازیگر” برای عزت‌الله انتظامی که گفته بود انتظامی این لقب را زمان ممنوع‌الفعالیتی بهروز وثوقی و مرحوم فردین گرفته است و این نامردی است، داریوش ارجمند به صحبت‌های بهداد واکنش تندی نشان داد.
بارجمند درباره حواشی پیش آمده اظهار داشت: من واقعا نمی‌فهمم این حرفها چیست که بعضی‌ها میزنند. یعنی چه که اگر وثوقی و فردین بودند انتظامی آقای بازیگری نبود؟ وقتی چیزی از تاریخ بازیگری نمی‌دانیم چرا حرف بیخود می‌زنیم؟ همان زمانی که آقای وثوقی و فردین بازی می‌کردند و دیده ‌میشدند، عزت‌الله انتظامی ستاره‌ی اول صحنه‌های ایران بود و کاری میکرد که حتی چند دقیقه‌اش را در آن آقایان ندیدید. انتظامی کجا و آن‌ها کجا؟
وی افزود: بگذارید این را بگویم. وثوقی و فردین در نزد من افراد محترمی هستند، مخصوصا آقای فردین که بسیار بسیار محترم‌اش میدانم، اما بدانیم داریم در مورد چه چیزی میزنیم. انتظامی افتخار این مملکت است. بازیگری است که بازیگری میداند و جایگاهش مشخص است و به قول آقای کیمیایی جزو «میراث»های گران‌بهای این سرزمین است.
ارجمند در ادامه درباره بهداد به کانال کات گفت: آقای حامد بهداد که در طول زندگی‌اش حتی دو تا بازی متفاوت در کارنامه سینمایی‌اش ندارد نباید قاطی این بحث‌ها شود. این بزرگتری‌ها به ایشان نمی‌آید بگذارد اول سیبیل‌اش در بیاید، ریش‌اش در بیاید و چهار تا لاخ سفید به موهایش بنشیند بعد از این اظهار نظرها بکند.
وی افزود: این آقای بهداد از همان اول که به سینما آمد با جنجال و اینکه من مارلون براندو هستم و خیلی بازیگر خوبی هستم و این حرفها خواست جلب توجه کند و چند تا روزنامه‌ی مبتذل هم لیلی به لالایش گذاشتند و او را بالا بردند تا حدّی که حالا بیاید حرف‌های این شکلی بزند.
بازیگر سینما و تلویزیون در پایان گفت: اگر به این حرفها باشد که باید گفت اگر خسرو شکیبایی زنده بود، اگر فنٓی‌زاده زنده بود امثال بهداد را چه کسی میشناخت؟ ولی این بحث‌ها به کل بیهوده است زیرا انتظاری غیر از این هم نباید داشت. وقتی نام اکبر مشکین و نام فنّی‌زاده در این سینما گم میشود باید هم امثال آقای بهداد که چیزی از تاریخ سینما و بازیگری نمی‌دانند به میدان بیایند. وقتی میدان از نام بزرگان خالی میشود انتظاری بیش از این نباید داشت.

ایران آرت


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحامد بهدادداریوش ارجمند عزت الله انتظامیسینما تاریخواکنشفردین وثوقی

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 16:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در چهارمین سال برگزاری محفل «شب شاعر» چهلمین مراسم از این سلسله نشست در پاسداشت زنده‌یاد ابوالفضل سپهر عصر یکشنبه بیست و چهارم دی با حضور دوستان و آشنایان مرحوم سپهر و همچنین چهره‌های فرهنگ و ادبیات کشور برگزار شد.
 

موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ابوالفضل سپهرشاعرنکوداشت

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
آغاز پیش فروش فیلم «محمدرسول‌الله» در شبکه نمایش خانگی/ توزیع رسمی از ۲۰ دی ماه

 به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان است و علاقه‌مندان از این لینکمی‌توانند ثبت نام کنند.

قیمت DVD این فیلم ۱۰,۰۰۰ تومان یعنی دو برابر قیمت DVD سایر فیلم ها عرضه می‌شود. به همین دلیل فروش اینترنتی این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها قیمت بالاتری دارد و به قیمت ۸ هزار تومان عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به دلیل طولانی‌تر بودن زمان این فیلم نسبت به سایر آثار توزیع شده، باشد.

فیلم «محمد رسول الله» در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آذربایجان، عراق ، روسیه و… به نمایش درآمد و با اقبال مواجه شد توسط موسسه نورتابان تولید شده و برای این فیلم که ۱۷۸ دقیقه آماده شده پشت صحنه نیز تدارک دیده شده است.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» داستان کودکی پیامبر اسلام است اما قصه از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می‌شود و به  قبل از تولد تا مقطع ۱۲ سالگی پیامبر اکرم (ص) توجه دارد.

در این فیلم علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه به ایفای نقش پرداختند.


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد رسول اللهنمایش خانگیفیلم

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 12:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند. ابراهیم داروغه زاده در […]

به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند.

ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این مراسم گفت: این اولین بار است که نمایش فیلم های جشنواره فجر در کاخ جشنواره فیلم فجر قرعه کشی می شود که این موضوع، اتفاق مبارکی است. پیش از این گفته شد اما بار دیگر بر خود واجب می دانم که بگویم همه فیلم هایی که به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شده اند فیلم های خوبی بودند؛ این ۲۲ فیلم به عنوان برگزیده برای حضور در جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که جشنواره فجر خوبی را پشت سر بگذاریم تا در سال آینده سینمای مناسب تری را برای مخاطبان داشته باشیم.

برنامه قرعه‌کشی با مشارکت اصحاب رسانه و عوامل فیلمهای جشنواره ادامه پیدا کرد که نتیجه قرعه کشی به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ بهمن‌ماه:«کامیون»؛ساعت۱۴، «جاده قدیم»؛ ساعت ۱۷،«فیلمشاه»؛ ساعت ۲۰

شنبه ۱۴ بهمن‌ماه:«شعله ور»؛ ساعت ۱۴، «بمب»؛ ساعت۱۷ ، «مجموعه فیلم های کوتاه»؛ساعت ۲۰

یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه:«چهارراه استامبول»؛ساعت ۱۴، «بانوی قدس ایران»؛ ساعت ۱۷، «لاتاری»؛ساعت ۲۰

دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه:«امیر»؛ساعت ۱۴، «خجالت نکش»؛ساعت ۱۷، «به وقت شام»؛ ساعت ۲۰

سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه:«مغزهای کوچک زنگ زده»؛ ساعت ۱۴،«امپراطور جهنم»؛ ساعت ۱۷، «عرق سرد»؛ ساعت۲۰

چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه: «سرو زیر آب»؛ ساعت ۱۴، «تنگه ابوقریب»؛ ساعت ۱۷، «اتاق تاریک»؛ ساعت ۲۰

پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه:«جشن دلتنگی»؛ ساعت ۱۴، «هایلایت»؛ ساعت ۱۷،«ماهورا»؛ ساعت ۲۰

جمعه ۲۰ بهمن‌ماه:«مصادره»؛ ساعت ۱۴،«سوءتفاهم»؛ساعت ۱۷، «دارکوب»؛ساعت ۲۰

شنبه ۲۱ بهمن‌ماه:«کارکثیف»؛ ساعت ۱۴، «زنانی با گوشواره های باروتی»؛ ساعت ۱۷

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرهنگ هنرفیلمجشنوارهفیلم فجر

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قاتل اهلی در مرز میلیاردی شدن/ آمار گیشه در هفته ای که گذشت

سینماپرس: از بین فیلم های در حال اکران، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و به مرز فروش یک میلیارد نزدیک شده است. به گزارش سینماپرس، دو فیلم اجتماعی و یک فیلم با موضوع کودک ونوجوان از روز چهارشنبه اکران شده است در این میان فیلم «آذر» با بازی نیکی […]

سینماپرس: از بین فیلم های در حال اکران، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و به مرز فروش یک میلیارد نزدیک شده است.

به گزارش سینماپرس، دو فیلم اجتماعی و یک فیلم با موضوع کودک ونوجوان از روز چهارشنبه اکران شده است در این میان فیلم «آذر» با بازی نیکی کریمی با اقبال بهتری مواجه شد.

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: فیلم «قاتل اهلی» با اقبال خوبی مواجه شده و هم اینک به فروش ۸۱۰ میلیون تومان رسید. فیلم «زرد» هم به فروش ۵ میلیارد و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

همایون امکانیان مدیرعامل دفتر پخش نیکان فیلم درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: فیلم «شکلاتی» با ۱۱ سینما کار خود را آغاز کرده و بعد از فیلم «خفه گی» در گروه زندگی به نمایش در می آید. این فیلم ۲۱ میلیون تومان فروخت.

وی در ادامه گفت: فیلم «آذر» در گروه آزاد با ۱۵ سالن سینما کار خود را آغاز کرد. پیش بینی ما برای اکران این هفته نبود اما با اعلام شورا صنفی فیلم را اکران کردیم و هنوز تبلیغات تلویزیونی نداریم امیدوارم با تبلیغات مناسب بتوانیم موفق عمل کنیم. ظرف دو روز در تهران به فروش ۴۲ میلیون تومان دست یافتیم.

احمد مختاری مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فیلم های این دفتر گفت: فیلم «ثبت با سندبرابر است» به تازگی وارد هفته دوم شد و به فروش ۵۹۰ میلیون تومان در تهران و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان رسید و به فروش ۷۹۰ میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «خانه دختر» به فروش ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» به فروش ۲ میلیارد و ۱۰۲ میلیون تومان رسید.

حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «غیرمجاز» به فروش ۲۷۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان رسید. فیلم «وقتی برگشتم» در تهران به فروش ۳۵ میلیون تومان رسید. این فیلم هم اینک ۱۷ سالن در اختیار دارد و از شنبه شهرستان های فیلم آغاز می شود.

بنابراین گزارش، براساس فروش مکانیزه فیلم «اشنوگل» به فروش ۱۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان فیلم «انزوا» ۷۷ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان، «صفر تا سکو» به فروش ۸۹ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان، فیلم «آزاد به قید شرط»۲۴۶ میلیون ۶۸۴ هزار تومان، «خالتور» به فروش ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان رسید.

[منبع :خبرگزاری سینما پرس]


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقاتل اهلیسینماگیشهفیلم سینمایی

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

«شهرزاد ۳» زمستان ۹۶ با داستانی عاشقانه‌تر می‌آید

خبرآنلاین/ سیدمحمد امامی با بیان اینکه فصل سوم مجموعه «شهرزاد» عاشقانه‌تر خواهد بود، گفت: معتقدم فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند. در واقع تم عاشقانه مشابه فصل اول به فضای کلی سریال باز می‌گردد. تهیه‌کننده سینما که امروز نامش را با پروژه‌های بزرگی چون «شهرزاد» می‌بینیم، حضور در این عرصه […]

خبرآنلاین/ سیدمحمد امامی با بیان اینکه فصل سوم مجموعه «شهرزاد» عاشقانه‌تر خواهد بود، گفت: معتقدم فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند. در واقع تم عاشقانه مشابه فصل اول به فضای کلی سریال باز می‌گردد.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرهنگ و هنر سینمافیلمتصویرشهرزادفصل سوم شهرزادسینمای خانگی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 23 مهر 1396 | 14:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 19:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سینماپرس: پوران درخشنده که این روزها فیلم "زیر سقف دودی" را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده که این روزها فیلم “زیر سقف دودی” را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

وی با تاکید بر سینمای اخلاق محور افزود: فیلم‌های من اکثراً فیلم‌های خانوادگی هستند و خوب است که خانواده‌ها بعضی از مسائل را در کنار بچه‌ها ببینند. زیرا فکر می‌کنم در برخی موارد باید برای آموزش درست بچه‌ها آنها را به سینما آورد. کودکان و نوجوان در جامعه ما و مخصوصاً آینده کشور بی‌نهایت تاثیرگذار هستند، پس باید درباره خوراک فرهنگی که به آنها داده می‌شود با دقت عمل کرد. دقتی که متاسفانه این روزها هیچ خبری از آن نیست.

کارگردان فیلم “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” با اشاره به اکران کمدی‌های سخیف و فروش میلیاردی آنها در سینماها بیان داشت: فیلم‌های کمدی سخیف، دیالوگ‌های مبتذل و آثاری که الفاظ و حرکات زشت به کار می برند این روزها گیشه را در دست دارند. این آثار حداقل باید باید تفکیک سنی شوند، زیرا کودکان به محض شنیدن این گونه الفاظ به سرعت آنها تکرار کرده و یاد می‌گیرند.

* میزان


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنرمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفیلمفیلم کمدیفیلم سخیفپوران درخشنده

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سیروس مقدم / پایتخت

سیروس مقدم کارگردان مجموعه های پاییتخت با بیان اینکه اگر موسسه اوج پا پیش نمی‌گذاشت، شاید باز هم مردم شانس دیدن پایتختی دیگر را پیدا نمی‌کردند، گفت: «پایتخت ۵» سریال سختی است، به مسائل و فضاهایی ورود میکند که برای خود ما هم تازه‌گی دارد.»


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنرمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسیروس مقدمپایتخت 5موسسه ی اوج

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1396 | 11:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 23:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن
بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن
در ادامه مطلب بازی های اساسین و آی جی آی و جنرالها و چند بازی ضد اسلامی دیگر را بررسی می کنیم.

موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: اسلام هراسی بازی های شیطان پرستی بازی های غیر مجاز پاتوق پرتقالی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 20 تير 1395 | 22:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ناخدا هوشنگ صمدی کسی که رویایی تصرف یک روزه ی خرمشهر را برای عراقیان به کابوس تبدیل کرد . وی حدود چهل روز پس از بازنشستگی باشنیدن جو متشنج مرزی سریعا خود را به گردان تکاوران پایگاه دوم دریایی بوشهر رسانده و بلافاصله وارد نبرد خرمشهر میشود. پس از ورود تانکهای عراقی به شهر طرحی ارایه میدهد که تا چند ساعت قبل از سقوط خرمشهر هیچ تانکی جریت ورود به شهر را نکرد. وی دستور داد تعدادی از تکاوران نیروی دریایی، یگانهای زرهی عراق را از طریق کانال فاضلاب خرمشهر دور زده و از چند طرف تانکها را محاصره ، تصرف یا نابود کنند. شرایط خرمشهر به قدری سخت بود که یکی از گروهان های تکاور برای ورود به شهر بدستور ناخدا صمدی 11 ساعت سینه خیز حرکت کردند تا از تیر رس عراقی ها مصون باشند. ایشان همچنان در قید حیاتند و در خوزستان زندگی میکنند. خدا حفظشان کند.

متاسفانه در سریال کیمیا هیچ اشاره ای به مردان و تکاوران با غیرت نیروی دریایی و فرماندهان و دانشجویان شجاع دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش در دفاع از خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ نشده است.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی سریال کیمیا

تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394 | 1:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺧﻠﯿﻞ ﺟﺒﺮﺍﻥ:
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﻬﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺗﻤﺪﻥ ﺳﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻨﻬﺪﻡ ﮐﺮﺩ:
ﺍﻭﻝ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ , ﺩﻭﻡ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎ.
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﮑﺴﺖ
برﺍﯼ ﺩﻭﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ
ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ و اسطوره ها...
و چقدر برایمان آشنایند اینها...


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر

تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394 | 19:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مدیرکل امور موزه های ایران با بیان این که موسیقی میراث ناملموس هفت هزار ساله در ایران است، گفت که توجه به میراث فرهنگی ناملموس مهمترین ماموریت این سازمان است.
محمدرضا کارگر روز سه شنبه در آیین نکوداشت ثبت جهانی عبدالقادر مراغی در فهرست معنوی یونسکو و شب فرهنگی این شخصیت در تالار سرباز مراغه افرود: وقتی یک اثر هنری در هفت قرن گذشته خلق می شود و همچنان با مخاطبان خود در جامعه ارتباط برقرار می کند، به منزله زنده بودن این هنر و آثار هنرمند است.
 
مدیر کل امور موزه های ایران ادامه داد: ثبت خالق این اثرها در سازمان جهانی یونسکو فرصتی مغتنم برای توسعه فرهنگ ایران بوده و اگر بتوانیم به صورت صحیح از آن استفاده کنیم راه های تحقق آرمان های ایران اسلامی در جهان پایدار می شود.
 
کارگر خاطرنشان کرد: ثبت عبدالقادر مراغه ای در فهرست معنوی این سازمان به نوعی نشانگر تاثیر موسیقی اصیل ایرانی در جامعه جهانی است.
 
وی با اشاره به اینکه موسیقی میراثی هفت هزار ساله برای ایران است، گفت: در این ارتباط اثر ملموس مربوط به یک گروه همنوازی به هزاره پنجم قبل از میلاد در شوش کشف شده که سندی ثبت شده برای این هنر ایرانی است.
 
عبدالقادر مراغه ای مشهور به معلم ثالث موسیقی،آخرین عضو از سلسله ای از موسیقیدان ها و نظریه پردازانی است که از فارابی آغاز و در مدت 500 سال به این موسیقیدان رسید.
 
عبدالقادر مراغه ای در قرن نهم هجری قمری در مراغه متولد و در مراحل مختلف زندگی اش در دربارهای بغداد، بصره و هرات نزد شاهرخ شاه تیموری مشغول بکار بود.
 
مقاصدالالحان، جامع الالحان اولین نمونه های جامع نت نویسی شده ایرانی، کنزالالحان و شرح ادوار (درباره ایقاع) از مهمترین آثار عبدالقادر مراغه ای بوده و موسیقی فیلم امام علی (ع) نیز از آثار او است.

موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: میراث فرهنگی

تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 1:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

grey سرتیپی: «معراجی ها» در اکران موفق خواهد بود /فروش 70 میلیونی فیلم ده‌نمکی در 4 روز

سرتیپی: «معراجی ها» در اکران موفق خواهد بود /فروش ۷۰ میلیونی فیلم ده‌نمکی در ۴ روز

فرهنگ > سینما – علی سرتیپی پخش کننده فیلم سینمایی«معراجی ها»می گوید این فیلم اکران موفقی خواهد داشت.

علی سرتیپی پخش کننده فیلم سینمایی«معراجی ها»در گفت و گو با خبرآنلاین درباره میزان فروش این فیلم سینمایی گفت:«فیلم«معراجی ها»در مدت ۴ روز و در ۴ سالن سینما ۷۰ میلیون تومان فروش داشته است و قرار است از امروز ۷ اسفند با تغییرات جدید از جمله کم شدن ۱۲ دقیقه از فیلم،تغییرات مونتاژی،موسیقی و صدا در ۲۰ سالن سینما در تهران اکران شود و از ۸ اسفند ۵ سینمای دیگر به لیست سینماهای تهران اضافه می شود و مجموعه ۲۹ سینما در تهران این فیلم را نمایش می دهند.»

او در مورد اکران شهرستان این فیلم گفت:«از ۷ اسفند اکران شهرستان فیلم با ۵۰ سینما آغاز خواهد شد.»

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که آیا«معراجی »رکورد«اخراجی ها»را خواهد زد یا خیر؟گفت:«در این مدت کم فیلم فروش خوبی داشته و در فصل اکرانی که بسیاری می گویند فصل بدی است نشان داد فیلم خوب یعنی فیلمی که مردم دوستش دارند،می تواند فروش خوبی داشته باشد و «معراجی ها»در اکران فیلم موفقی خواهد بود.»


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: فروش 70 میلیونیمعراجی ها

تاريخ : دو شنبه 15 ارديبهشت 1393 | 16:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خبرگزاری پارس / سرویس فرهنگ و هنر: در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده ی دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره) فضای حسینیه ی امام خمینی مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با میلاد امام خمینی (ره) درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای جامعه بشری، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگی کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبی فرصتی منحصر به فرد در بیان درسهای مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی بخش، بیدارگر، امیدوار کننده، وحدت آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرار داد.

رهبر انقلاب اسلامی برگزاری مراسم معنوی برای ائمه در نظام اسلامی را یک فرصت مغتنم و از نعمت های بزرگ الهی دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشری نمی تواند ابعاد شخصیت های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را به درستی محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوی این بزرگان به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف بزرگ اجتماعی در پیش روی ما قرار گیرد.

ایشان حیات طیبه اسلامی و ایجاد جامعه ای آباد، آزاد، مستقل، برخوردار از اخلاق والا و متحد و یکپارچه و شکل گیری جامعه متقی و پرهیزگار را نمونه هایی از اهداف جامعه ی اسلامی برشمردند و تأکید کردند: رسیدن به چنین جامعه ای تنها با ورع و کوشش و دوری از تنبلی و بیکاری و مأیوس شدن محقق خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رواج و ریشه دار شدن سنت ستایشگری خاندان پیامبر اکرم (ص) در کشور را توسط هزاران نفر از مداحان باذوق و هنرمند، یک فرصت دانستند و افزودند: این فرصت و امکان بزرگ، مسئولیتها و تعهداتی را نیز به همراه خود دارد که میتواند زمینه ساز تحول در کشور شود.

ایشان با اشاره به تلاش های پرحجم دشمنان انقلاب اسلامی در جهت تخریب اعتقادات و باورهای مردم و ایجاد انحراف در مسیر حرکت نظام اسلامی و ملت پرافتخار ایران با استفاده از ابزارهای پیچیده ارتباطاتی و الکترونیکی خاطرنشان کردند: هدف دشمن به زانو در آوردن اسلام و جلوگیری از الگو شدن جامعه شیعی و معارف شیعی در دنیاست.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نظام اسلامی در مقابل این توطئه و طراحی پیچیده دشمن، امکانات و ابزارهای منحصر به فردی را در اختیار دارد که مجالس و هیأتهای مذهبی و مخاطبه چهره به چهره با مردم از طریق منبر و مداحی، یکی از این امکانات منحصر به فرد است.

ایشان استفاده نامناسب از این فرصت ارزشمند و بی نظیر را کفران نعمت الهی خواندند و در تبیین برخی مصادیق ضایع کردن فرصت منبر و مداحی گفتند: اگر نتیجه مداحی و منبر، ناامید کردن مردم به آینده باشد، یا اینکه نسبت به وضعیت و وظایف جامعه ایجاد آگاهی نکند، این فرصت هدر رفته است.

حضرت آیت الله خامنه ای، آسیب زدن به وحدت و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را یکی دیگر از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده ایم که در جلسات دینی نباید به کینه ورزیهای مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می کند.

ایشان با اشاره به توصیه بزرگان دنیای اسلام به وحدت افزودند: ما افتخار می کنیم که شیعه علوی هستیم و افتخار می کنیم که امام بزرگوار ما پرچم ولایت را سر دست گرفت و وسیله ای شد تا دنیای اسلام اعم از شیعه و غیرشیعه به اسلامیت خود افتخار کنند اما نباید با رفتار و گفتار نابخردانه شمشیر اختلاف افکنی دشمن را تیز کرد.

توصیه بعدی رهبر انقلاب اسلامی به جامعه مداحان، ضرورت رعایت دقیق «حدود و ضوابط شرعی» در محیطهای مراسم مذهبی بود.

ایشان محیط های مداحی و هنر مذهبی را محیطی «پاک و مطهر» خواندند و خاطرنشان کردند: این محیط باید همچنان طاهر و عفیفانه باشد و نباید برخی بی قیدی ها و بی مبالاتی ها به دنیای هنر اسلامی و مذهبی نیز نفوذ و رسوخ کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان انتخاب «مضمون و محتوای آموزنده و آگاهی بخش» را یک ضرورت دیگر در هنر ستایشگری اهل بیت برشمردند و گفتند: نوحه های آگاهی بخش و بیدارگری که در دوران شور و هیجان انقلاب اسلامی در سراسر کشور سروده و خوانده می شد، تأثیر شگرفی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

در ابتدای این دیدار 8 نفر از شعرا و مداحان اهل بیت علیهم السلام سروده هایی را در بیان شأن و عظمت دختر گرامی پیامبر اسلام قرائت کردند.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: رهبر انقلابمداحان

تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 | 2:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: نقاشی 3 بعدی

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393 | 16:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن